Działy tematyczne

GP Polski Szymanowice 22-24.04.2016 r.

Tegoroczny cykl najwyższej klasy rozgrywek spławikowych rozpoczął się w Klimontowie na zbiorniku Szymanowice. Tak jak w latach poprzednich prawo startu uzyskało 16 drużyn – 10 z klasyfikacji GPP 2015 i 6 z eliminacji tzw. II ligi. Nowy sezon I ligi jest dla mnie wyjątkowy. Klub, który dotychczas reprezentowałem zmienił nazwę na Górek TEAM Samol Opole, a więc w pewnym stopniu jestem odpowiedzialny za losy drużyny. Oczywiście o takiej odpowiedzialności od dawna marzyłem. Cieszę się, że po kilku latach ciężkiej pracy sportowej i zawodowej firma Górek dostąpiła zaszczytu prowadzenia drużyn w GP Polski w dwóch dyscyplinach: spławikowej i podlodowej. Górek TEAM Pruszków w ciągu 3 sezonów zdobył wszystkie możliwe medale Mistrzostw Polski. Czy Górek TEAM Samol Opole jest w stanie osiągnąć taki sukces? Zapewne w tak dużym stopniu nie wydaje się to realne, ale docelowo chcemy na równi rywalizować z najlepszymi drużynami w kraju.

Klub w tym roku reprezentować będą:

Zbigniew Milewski, Paweł Fic, Kacper Górecki, Asia Drgas, Szymon Leksy

Skład trenerów (psychologów :) ) : Basia Przywieczerska, Bogdan Gluza, Jan Sienkiewicz, Krzysztof Samol

Pierwsze zawody GP w tym roku nie zakończyły się dla nas ani sukcesem ani porażką. Zaliczyliśmy bardzo dobry występ w sobotę, gdzie mimo jednej wpadki plasowaliśmy się na 6 miejscu z minimalną stratą do podium. W klasyfikacji seniorów zajmowaliśmy drugą lokatę. Niestety w niedzielę popełniliśmy poważne błędy w taktyce nęcenia i spadliśmy na 9 miejsce. Jak można zobaczyć w końcowej klasyfikacji było to bardzo pechowe miejsce, gdyż taka sama ilość punktów dzieliła nas zarówno z podium jak i 10 miejscem. Można by powiedzieć, że w Szymanowicach byliśmy najgorsi z najlepszych. Mimo to bardzo dobre lokaty uzyskaliśmy w klasyfikacji kobiet – 3 miejsce i klasyfikacji klubowej seniorów – 5 miejsce.

Szymanowice po raz kolejny okazały się dość ciekawym łowiskiem. Niemal każdą metodą można było zrobić dobry wynik – od krótkiego bacika po odległościówkę. Najwyższe lokaty dawało złowienie kilku do nawet kilkunastu bonusów w postaci leszczy, jazi, karasi i niedawno wpuszczonych karpików. Ponadto zawodnicy odławiali niewielkie płotki i wzdręgi.

Po pierwszych zawodach GP Polski wyodrębniła się czołówka w postaci drużyn Trapera, Sensasa i Robinsona. Są to obecnie najmocniejsze kadrowo zespoły więc rywalizację w miniony weekend należy uznać za sportową.

Wyniki z dwóch tur i klasyfikacja końcowa

Niestety nie stać mnie czasowo na dłuższą relację. Jeszcze nie czuję się na siłach po zawodach w Szymanowicach, a już w czwartek udajemy się ze Zbyszkiem na zawody ligi czeskiej.